Nakon pročitanog odlomka iz Matejeva evanđelja nitko neće ostati ravnodušan. U Isusovoj školi ne postoji manje zlo koje je bolje od većega zla. Ne postoji poluistina koja se može zaobići ili izvrnuti. U Isusovoj školi „da“ znači da. Zarez odnosno jota (grč.) se stavlja na pravo mjesto. Isus ne podilazi svojim učenicima. Ne koristi sladunjave riječi kako bi zadržao učenike u svojoj školi. Čak štoviše, on pita: „Zar i vi kanite otići?“ (Iv 6, 64). Ali s druge strane ljubi do kraja, sve do križa.
Isus je došao ispuniti Zakon, a ne dokinuti. U prošlosti nije se za Sveto pismo koristila riječ Biblija, nego Zakon i Proroci. Isus otvara nešto sasvim novo u povijesti svijeta, ljudskosti. On otvara Novi zavjet koji je savršeno istinit, ispunjen Duhom Svetim. Sva obećanja, sve do jedne jote, ispunila su se u Isusu Kristu. Sve što je bilo rečeno u Starom zavjetu, sada dobiva novu vrijednost u autoritetu Isusa Krista. Zakon i Proroci su u Isusu Kristu kompletni, zatvoreni, istiniti i savršeni (pleroo). Pravednost je sada veća, nego pravednost starih farizeja. Stari Zavjet nikada nije bio odbačen niti će biti. On se otkriva u Novom zavjetu. Možemo ga shvatiti jedino kroz Isusa Krista i njegovo djelo spasenja.
Isus poziva svoje učenike na veću pravednost nego što je bila farizejska pravednost. Što to znači? Često čujemo: Nisam ukrao, nisam nikoga ubio. To znači da sam svet ili dobar kršćanin. Ne! To nije istina! Kažeš: Nisam nikoga ubio. Bravo! Tako samo nastavi. Međutim, razmisli. Puno je načina kako ubiti nekoga. Zar uistinu nisi nikoga ubio? Isus te pita: Ljubiš li brata svoga? Moguće je kako nisi nikoga ubio rukom, ali zato jezikom ubijaš svakodnevno. Isus nas upozorava na svaku lošu riječ upućenu drugoj osobi. Tvoje riječi mogu ubiti. Svaka uvreda ili psovka na drugoga čovjeka postaje paklenim ognjem Gehene. Tu su pogani žrtvovali bogovima ljude i djecu. Iz tvojih usta ne smije izaći takav oganj. Oganj rađa oganj. Manjak ljubavi prema drugome treba otplatiti. To jest naš dug. Crkveni oci u Isusovoj metafori zatvora vide čistilište. Manjak ljubavi prema drugima gura u zatvor, odnosno u čistilište, dok se ne vrati dug do zadnjeg novčića. Bolje je taj dug platiti sada na zemlji. Zato i molimo u molitvi Oče naš: „Otpusti nam duge naše“.
Kažeš da nisi spavao s tuđom ženom, odnosno mužem. Bravo! No Isus upozorava i na pogled usmjeren prema tuđoj ženi ili mužu. Srce (cardia, grčki jezik) ne označava samo emocije. To je centar tvoje volje. Možeš odabrati dobro ili zlo. Sve ovisi o tebi, sve ovisi o tvome pogledu. U srcu se najčešće događa preljub.
Netko će reći: Uistinu je zahtjevan taj učitelj iz Nazareta. Jeste, zahtjevan je. Ali on ne ostavlja svoje učenike same. Ne zahtjeva nešto što nije moguće za tebe i mene. U temelju je ljubav i spremnost na suradnju.
Bolje biti lišen nekog uda, nego biti potpuno mrtav. Svi bismo radije izabrali i najtežu ozljedu, u trenutku borbe, nego poginuli. Stoga, Isusov učenik mora biti spreman učiniti nešto što će prekinuti grijeh. Svi smo slabi. Možda na bezbroj padova dogodit će se i jedna pobjeda, ali to će biti uistinu prava pobjeda koja osigurava svetost. Prema tome, ništa nije uzalud niti izgubljeno.
Isus nam daje svoga Duha. On je ispunio Zakon i Proroke. On će ispuniti i tebe. Tu gdje kažeš kako ne uspijevaš, on izljeva svojega Duha koji poput ognja uništava svaki drugi pakleni oganj Gehene. Budi spreman na duboke rezove! U sili Duha Svetoga pobijedit ćeš svoje misli i uvredljiv govor. Nadvladat ćeš svaku psovku i uvredu. Oganj Duha Svetoga će ugasiti oganj požude tvoga srca.
Možda danas je taj dan kada ćeš se prestati ljutiti i vrijeđati ljude oko sebe. Možeš i danas početi koristiti dobre riječi. Možda ćeš danas izvaditi kabel LAN iz svoga računala kako bi izbjegao oganj požude svoga srca ili ćeš očistiti svoj mobitel i prestati s dopisivanjem koje te razdire. Danas je za tebe dan radikalizma. Bolje ti je sakatim učiti u nebo, nego potpuno zdravim biti bačen u oganj.
Nema više vremena. Odluči se i kreni na posao. Na tom putu postoji ozdravljenje, ne trebaš se bojati. Učitelj iz Nazareta je ujedno i liječnik. Pater Arek Krasicki