Zašto? Jer je to priča o dvoje zaljubljenih. Zvuči nevjerojatno, ali to je istina. Pogledajte! Muškarac i žena koji na kraju ostaju sami. On čini sve da bi na kraju ostali sami, da može s njom porazgovarati u četiri oka, bez svjedoka. To je dosta komplicirano jer se na samom početku tu nalazi divlja raja ljudi, osobito muškaraca koji traže pravednost. Ali, Isus uspijeva. Ostaju sami.
Isus čini različite geste da se oslobodi divljih pogleda punih prezira. Čuči i piše prstom po pijesku. Mi ne znamo što je on pisao. To nalikuje ponajviše na neku šifru. Tako čine upravo zaljubljeni – govore u šiframa da ih nitko drugi ne razumije. Samo je preljubnica znala što piše Isus. Kaže evanđeoski odlomak: Postave je u sredinu. Prema tome samo je ona mogla vidjeti što Isus piše po pijesku. To nitko drugi nije vidio jer da je vidio sigurno bi to netko od apostola zapisao.
Taj odlomak je upravo o tomu kako Isus susreće svakoga čovjeka. To se događa na svakoj euharistiji. Iako smo zajedno, Isus se pokušava susresti sa svakim ponaosob. Daje svoje riječi. Potom će nas nahraniti svojim tijelom i čini to na vrlo konkretan način jer zna što se u nama događa. Mi ponekad ništa ne očekujemo, ali on ima za svakoga konkretnu riječ, koja je samo za njega. On piše na pijesku šifru koju samo ti možeš shvatiti. Voli te. Zaljubljen je u tebe. On ima hranu za tebe jer poznaje tvoju glad. Netko drugi ima drukčiju glad i žeđ. Hoćemo li to shvatiti i usvojiti?
Kakav je Isus u susretu s čovjekom? I kako je raspoložen čovjek u tom susretu? U Izajinom proroštvu čitamo o Božjem milosrđu i milostivosti po kojoj stvara vode za čagljeve i nojeve koji žive u pustinji (Iz 43, 16 – 21). Nama to ništa ne govori, ali taj tekst je o nama. Židovima je sve bilo jasno. Noj je ritualno nečista životinja, a čagalj je grabežljivac – predmet prokletstva, koji se povezuje s potpuno uništenom kućom. Dakle, ako Bog za nečiste životinje stvara vodu koliko više će nama pokazati svoje milosrđe. To upravo čini Isus. Nalikujemo duhovno na čagljeve i nojeve. Pretpostavljam da u svojim životima imate prljavština ili je vaš život jedna velika ruina. I mnogi vas odbacuju i ne žele vašu sreću. Isus je taj koji kaže: Ja upravo takvog tebe želim. Najviše volim čagljeve i nojeve. Bez obzira tko si, znaj da se Isusu jako sviđaš i da je on zaljubljen u tebe.
Žena je stvarno bila uhvaćena u preljubu. No, Isusu nije smetalo razgovarati s njom. Veliki je Bog. Kakav mora biti čovjek? Sve gubitkom smatram zbog onoga najizvrsnijeg, zbog spoznanja Isusa Krista, Gospodina mojega, radi kojega sve izgubih i otpadom smatram (Fil 3, 8 – 14). Sv. Pavao samo jedanput rabi takvu riječ. Ali on to govori u kontekstu susreta s Bogom. On je velik, On je ljubav, sve drugo je smeće. Upravo to treba učiniti čovjek kako bi ušao u relaciju ljubavi s Bogom. Možete li sasvim iskreno povjerovati da je sve izvan odnosa s Bogom smeće? Možda ne čuješ njegov glas niti riječ, koju on tebi govori. Zato si pomalo ogorčen jer ti se čini da Bog šuti. Ako sve druge stvari u tvom životu budu ispred Boga, onda nikada nećeš čuti njegov glas niti osjetiti njegovu blizinu.
Možda se i ti se nalaziš u neprilici da i u tebe netko stalno baca kamen… Isus je tu da te brani. Ona je žena trebala biti kamenovana. Isus je brani. I više od toga. On tu situacija ponavlja u Getsemanskom vrtu kada odlazi od svojih učenika koliko bi se kamenom dobacilo (Lk 22, 41). On to čini uoči svoje muke. Preuzima čak i kamene usmjerene prema tebi. O, da si s Isusom i da je On u tvome životu iznad svega, vidio bi kako Isus preuzima leteće kamenje na sebe.
Što znači da je Isus iznad svega? Zamisli osobu koja ti čini zlo i baca se kamenom na tebe. Učini sada to što je Isus učinio. Od srca kaži: Ja tebe ne osuđujem. Jesi li spreman za to? Ovo je ludilo, ali ako je Isus iznad svega u tvom životu, to će postati realnost. Isus ne osuđuje ženu uhvaćenu u preljubu, ali joj kaže: Ne griješi više. Možda imaš i dalje svoj svjetonazor i ne želiš promijeniti svoj mentalitet. Znaj da ćeš tako ostati stalno na istom mjestu.