Voditelj Dikasterija za komunikaciju Svete Stolice, Andrea Tornielli objasnio je za Vatican News Papinu odluku kojom je Sveti Otac odobrio hodočašća u Međugorje.
Odobrenje službenih hodočašća u Međugorje znak je priznanja dobra koje se događa u tom župnom svetištu gdje se mnogi ljudi približavaju sakramentima.
Kako bi se razumjeli razlogi i dublje značenje odluke pape Franje odobravnja hodočašća u Međugorje, korisno je ponovno pročitati neke odlomke apostolskog pobudnice Evangelii gaudium, dokumenta koji prati tijek njegova pontifikata.
U tom je tekstu Papa podsjetio da "u narodnoj pobožnosti može shvatiti način na koji se primljena vjera utjelovila u kulturi i kako se dalje prenosi".
Također je podsjetio, navodeći riječi završnog dokumenta Konferencije latinoameričkih biskupa u Aparecidi, da je "hod zajedno prema svetištima i sudjelovanje u drugim manifestacijama narodne pobožnosti, dovodeći jedni druge ili pozivanjem drugih, samo po sebi čin evangelizacije ".
"Ne prisiljavamo niti se pretvaramo da možemo kontrolirati ovu misionarsku silu", zaključio je papa.
Činjenica je da su milijuni hodočasnika posljednjih godina imali značajan doživljaj vjere hodočasteći u Međugorje: o tome svjedoče dugački redovi ispred ispovjedaonica i večernja euharistijska klanjanje u velikoj župnoj crkvi bez kvadratnog metra slobodnog prostora a da nije ispunjen vjernicima koji kleče.
Papa odobrava hodočašća u Međugorje
"Vjerujem" da "u Međugorju postoji milost. To se ne može poreći. Postoje ljudi koji se obraćaju", rekao je Papa 2013. u razgovoru s ocem Alexandreom Awijem Mellom, mariologom, a sada tajnikom Dikasterija za laike, obitelj i život.
U tom intervjuu, pretvorenom u knjigu (È mia madre. Incontri con Maria, Città Nuova), papa Bergoglio jasno je upozorio na protagonizam vidjelaca i umnožavanje poruka i tajni, ne zanemarujući nikad pozitivne plodove hodočašća. U predgovoru knjige argentinski teolog Carlos María Galli napisao je: „Za Franju je najvažnija marijanska vjera svetog vjernog Božjeg naroda koja nas uči da volimo Mariju izvan teološke refleksije. Kao sin i član Božjeg naroda kao i svi drugi, Bergoglio – Franjo – sudjeluje u sensus fidei fidelium i identificira se s dubokom marijanskom pobožnošću kršćanskog naroda“.
Upravo iz tog razloga, nastavljajući proučavati fenomen Međugorja i bez izjave o autentičnosti ukazanja, Papa je namjeravao dati do znanja onima koji se suočavaju s poteškoćama na hodočašću kad mole na tom mjestu. Zbog toga je želio imati svog stalnog izaslanika, biskupa iz Svete Stolice, koji je bio zadužen za pastoralnu brigu o hodočasnicima.
Iz tog razloga sada odlučuje ići dalje od onoga što ga je prije više od dvadeset godina objavila Kongregacija za nauk vjere, koja je dopuštala hodočašća u Međugorje, ali samo "na privatan način". Sada će biskupije i župe moći organizirati i voditi hodočašća koja su izraz marijanske pobožnosti Božjeg naroda.
Prevela Erika Radovic|Medjugorje-info.com