Poglavar benediktinskog samostana u Tholey, Mauricijus Choriol OSB, zabranio je ocu Joachimu Wernersbachu OSB obavljanje pastoralnih aktivnosti na području oko samostana i najavio da će samostan naručiti “crkvenu istragu s analizom teksta propovijedi i zagovornih molitvi”
U svojoj propovijedi na Badnjak, koja je postavljena na YouTube, ali je kasnije uklonjena, Wernersbach je govorio o pobačaju, rodnoj ideologiji, tradicionalnoj obitelji i Sinodalnom putu iz katoličke perspektive.
“Postoji dosta toga o Božiću iz čega možemo procijeniti današnje vrijeme”, rekao je Wernersbach. „Isus je začet u utrobi, što znači da život počinje u utrobi. Teško je vjerovati da polovica ljudi to više ne vidi na taj način i umjesto toga govore o nakupinama stanica.”
Benediktinski redovnik objasnio je da nam Sveta obitelj pokazuje uzor kršćanske obitelji. “Obitelj se sastoji od muža, žene i djeteta”, rekao je.
“Posebno želim iznimnu radost onima koji vjeruju u tradicionalnu obitelj jer nisu pokolebani i ne slijede niti se klanjaju štetnim modernim trendovima.”
“Bog nam je preporučio načine života koji su prirodni, lijepi i u skladu s božanskim poretkom”, rekao je Wernersbach, suprotstavljajući to “čudnim modernim strujanjima” rodne ideologije, transhumanizma, LGBT-a, “raznolikosti” i Sinodalnog Puta:
Slušate o rodu i transrodnosti, transhumanizmu i reproduktivnom zdravlju, woke kulturi i LGBTQ, različitosti i identitetu. O višestrukim spolovima i promjeni spola, plus ovom razornom novom razumijevanju objave sa Sinodalnog puta. Dragi moji prijatelji, čak su i termini koji se danas koriste apsolutno uznemirujući. Svi imaju jednu zajedničku stvar: nedostaje im ljepote, nedostaje im koherentnosti i nedostaje im prirodnosti. Oni nisu usklađeni, nisu u skladu s nepojmljivo lijepim Božanskim Redom.
“Veliki nesklad zadesio je našu zemlju”, nastavio je benediktinski redovnik. “Krist je došao na svijet da razriješi ovaj nesklad. On ne želi da završimo u apsurdnom svijetu, u svijetu koji više ne želi znati ništa o Bogu.
„Dijete Isus u jaslicama nas zove: dođi k meni, podigni me i daj da te zagrlim. Volim te kao malo dijete svoju majku. Kod mene ćeš naći sve ono što je dobro, istinito i lijepo, što ostaje zauvijek i ne nestaje više kao hir. Dajem vam zajedništvo sa mnom ovdje na zemlji i kasnije na nebu.”
“I zato, dragi moji prijatelji, ne dajte se zavesti svim besmislicama u koje nas ljudi pokušavaju uvjeriti, a koje na kraju ne predstavljaju nikakvu perspektivu”, rekao je Wernersbach. “Počivajmo mirno u sigurnosti da imamo Boga na svojoj strani.”
Prema katholisch.de, iz samostana su odgovorili na Wernersbachovu propovijed rekavši da “izričito odbacuju sliku čovjeka koju je on ocrtao u njoj i njegove izjave o povijesti stvaranja. Žalimo zbog bijesa, patnje, ali i zaprepaštenja koje su time izazvane.”
“Ocjenama našeg subrata nedostaje pastoralne empatije i ne samo da su u suprotnosti s društvenom realnošću, već u mnogočemu diskriminiraju velike segmente društva, primjerice kada je u pitanju pogled na žene, shvaćanje obitelji te glede LGBT zajednica.”
Međutim, čini se da su iz samostana priznali da je Wernersbachova propovijed bila u skladu s katoličkim učenjem. Dodali su da su svoju kritiku iznijeli “bez obzira na važeći katolički nauk”.
Za ovaj samostan vrijedi poznata izjava pape Franje na temu homoseksualizma – “Tko sam ja da sudim?” – standard za odnose prema svim ljudima, objavio je katholisch.de.
Biskup Wolfang Ipolt iz lokalne biskupije Görlitz također je osudio Wernersbachovu božićnu propovijed, priznajući, kao i samostan, da je propovijed bila u skladu s katoličkim učenjem.
“Otac Joachim je bez sumnje dao nepromišljene i neodgovorne izjave. To je uvrijedilo vjernike i dovelo do peticije upućeno župnom vijeću”, rekao je Ipolt za katholisch.de.
Rekao je da nema razloga govoriti o seksualnom moralu Crkve ili biti kritičan prema načinu života pojedinaca u božićnoj službi.
Prema Ipoltu, razgovori na Sinodalnom putu pokazali su da ovdje postoji potreba za raspravom. “Ali propovijed nije pravo mjesto za to”, istaknuo je njemački biskup.
Ipolt je dodao da je pozvao Wenrnersbacha na osobni sastanak i naglasio da bi se benediktinski redovnik trebao ispričati za neke od “bolnih ili dvosmislenih izjava” iznesenih u svojoj propovijedi.