Planine zauzimaju posebno mjesto u većini, ako ne i svim religijskim tradicijama. Katoličanstvo nije iznimka. U katoličanstvu se nekoliko planina smatra svetima, svaka sa svojim jedinstvenim značajem, oslanjajući se na biblijske priče ili hagiografiju - Tepeyac, Mount Saint-Michel, Montserrat. Ove svete planine tradicionalno su smatrane mjestima na kojima su se događali božanski susreti, pa stoga hodočasnicima pružaju priliku da se povuku i meditiraju o tim misterijima. Tri se planine spominju u Svetom pismu.
Brdo Sinaj
Brdo Sinaj, također poznato kao Horeb, možda je jedna od najpoznatijih svetih planina ne samo u katoličanstvu, već i u drugim abrahamskim tradicijama. Prema biblijskoj pripovijesti, tu je Mojsije primio ploče s Deset Božjih zapovijedi. Knjiga Izlaska kaže da je Bog ovu planinu izabrao kao mjesto za otkrivanje svog božanskog zakona Mojsiju, čime je učvrstio savez između Boga i naroda. Iskustvo Božje prisutnosti na brdu Sinaj označilo je ključni trenutak u povijesti abrahamskih monoteističkih tradicija i postavilo temelj za moralna i etička načela koja ih i dalje vode.
Brdo Tabor
Brdo Tabor poznato je po Preobraženju Isusovu. Prema sinoptičkim evanđeljima (Matej, Marko i Luka) Isus je poveo trojicu svojih učenika, Petra, Jakova i Ivana, na vrh brda Tabor. Tamo, u trenutku iznimnog eshatološkog značenja, Isus se preobrazio pred njima („Lice mu je zasjalo kao sunce”) dok su se Mojsije i Ilija pojavili pored njega – sažimajući „Zakon i Proroke” koji se sada ispunjavaju u Isusu i po Isusu, Mesiji. Mojsije očito predstavlja Zakon, dok proroke predstavlja Ilija. Preobraženje na brdu Tabor potvrdilo je Isusovo božanstvo, ali se odlomak čita i alegorijski, jer naglašava potrebu za preobraženjem vjernika kroz djelovanje Duha Svetoga.
Brdo Kalvarija
Brdo Kalvarija, također poznato kao Golgota, mjesto je Isusova raspeća. Smješteno unutar crkve Svetoga groba u Jeruzalemu, ova sveta planina ima izuzetno mjesto u katoličanstvu. Sveto pismo tvrdi da je upravo na ovom brdu Isus razapet. Raspeće na brdu Kalvariji jedan je od središnjih događaja u kršćanskoj teologiji, budući da su Isusova patnja i otkupiteljska smrt razapinjanjem na križ središnji aspekti kršćanskog teološkog razvoja koji se tiče doktrina spasenja i pomirenja.
Ove tri planine su svakako izuzetne, ali nisu jedine koje uživaju poseban status mjesta duhovnosti. To su mjesta na kojima se odvijaju biblijske priče, oblikujući vjeru i uvjerenja nebrojeno vjernika. Za njih, ove su planine više od povijesnih znamenitosti: one su podsjetnici na trajni odnos između božanskog i ljudskog. Njihov značaj nadilazi geografiju, pozivajući vjernike da razmišljaju o dubokim duhovnim istinama koje predstavljaju i trajnim duhovnim istinama koje se nalaze u prirodi i Bibliji.