O vrijednostima koje bi supružnici trebali njegovati u svome odnosu razmišljamo s fra Slavkom Barbarićem.
Tisuću loših životnih iskustava,tisuću loših dana, tisuću loših situacija, tisuću loših osjećaja i barem duplo toliko pitanja „Zašto?“.
Dvije godine pandemije koronavirusa ugušile su mnoge glasove, mnoge su teme nestale pod tepihom, a mnogi su poremećaji promaknuli ispod radara.
Nitko se ne čudi da jedemo svaki dan, i to raznoliko, da pijemo svaki dan, da udišemo zrak svakih deset sekundi, da se svaki dan oblačimo… ali ako se svaki dan moliš svi će ti prigovarati ili se čuditi.
Od 1. ožujka 1984. do 8. siječnja 1987. Gospa je svakog četvrtka davala poruke za međugorsku župu.
Mistika, u širem značenju, jest vjera u tajanstveno i nadnaravno. Postoje mnoge razlike u onome što kršćani poimaju pod tim pojmom, a što smatraju nekršćani. Enciklopedija mistika, djelo Marie-Madeleine Davy, kaže da se pojam mistike često „upotrebljava nekako proizvoljno, ona nam se može učiniti opterećena dvosmislenošću i može izazvati zabunu.“[1]
O pitanju OSLOBOĐENJA OD PROKLETSTVA se puno raspravlja, te su mnogi zbunjeni jer neki svećenici govore da prokletstvo postoji, dok ga drugi niječu. Kojem stavu bi se vjernici trebali priloniti?
Htio sam najprije napisati 'smije li Crkva šutjeti?', jer znam da ovdje Crkva ima ogromnu i nezamjenjivu odgovornost. No ne želim nikome predbacivati, pogotovo ne zvati nikoga na odgovornost (to nije u mojoj domeni; Bog je jedini sudac). Uostalom možda Crkva i govori? Da li adekvatno, primjereno situaciji i opasnosti? Ne znam. Ovdje samo mogu reći da 'ja ne čujem'. Slijedom toga prebacio sam se na sigurnije područje. Želeći imati mirnu savjest pitam sebe „Smijem li šutjeti?“ Očito ne. Toliko o naslovu.
U nama susjednim državama (Italiji, Sloveniji, Austriji i Srbiji) već su na snazi „mjere” koje ograničavaju, ugrožavaju i ukidaju vjerske slobode. Istočni ili zrenjaninski scenarij je oduzimanje po kratkom postupku smještaja, posla i prihoda svećenicima koji nemaju COVID potvrdu
Zašto „demokracija“ nije nastala u srednjem vijeku? Zašto nije ni spomenuta u, recimo, Deklaraciji o neovisnosti, ili američkom ustavu? Zašto je trebalo čekati do druge polovice devetnaestog stoljeća da bude prihvaćena od političara, koji su je shvatili kao korisno sredstvo da dođu do vlasti; i zašto je trebalo čekati još nekoliko desetljeća, da postane sredstvo za borbu oko moći? Zašto je – tek otad – napredovala protiv svakog ustaljenog i klasično uređenog društvenog poretka?
Sotona uistinu svakodnevno vreba na koji bi nas način napao.
Sva su marijanska svetišta mjesta molitve i ispovijedi, obraćenja i ozdravljenja, ali je Međugorje sada aktualno. Ono se događa.
Već dugi niz godina od kada nas je obasjala svjetlost s visina u obliku divne mlade žene s djetetom u narjučju, svjetli nam i otvara neprestano vrata Božjega srca taj majčinski lik pokazujući koji put trebamo slijediti da bi pronašli sebe u zagrljaju Onoga koji nam je najbliži od svega.
Toma Akvinski navodi pet ljekovitih sredstava protiv tuge, mi bismo danas rekli, protiv depresije: uživanje, plakanje, prijateljevanje, istinovanje te kupanje i spavanje.
Piše: fra Pavo Filipović
U svojoj Prvoj poslanici apostol Ivan, vidioc posljednjih vremena i
Antikristova dolaska, upozorava Kristove sljedbenike:
Međugorje, hvala Ti!